Det interaktive telefonsystem
IVR står for Interactive voice response, og er et begreb, der dækker over et automatiseret telefonsystem bestående af en række forbundene funktioner og forudbestemte svar, der sammen guider kunden til den rette Information. Denne række af forbundne funktioner og speaks kaldes også et kaldsflow eller en PBX, og bruges flittigt på tværs af brancher, og benyttes på mange forskellige måder.
Systemet gør det muligt for kunderne at interagere med et computerstyret telefonsystem via telefonens tastatur. Systemet kan spare din virksomhed for tid og ressourcer, fordi I undgår en manuel håndtering af hvert enkelt opkald. Systemet kan derfor effektivisere virksomhedens kontakt-center og øge kundetilfredsheden. Nogle systemer kan endda hjælpe kunden uden på noget tidspunkt at inkludere en reel medarbejder.
I det visuelle kaldsflow nedenfor, er det illustreret, hvordan kunden bliver mødt at forskellige speaks, der guider kunden til den rette kø. Du kan helt selv bestemme, hvordan kaldsflowet for jeres hovednummer skal sammensættes, og hvad de forskellige speaks skal fortælle kunderne undervejs.
Du sammensætter selv din IVR-løsning
Med et IVR-system fra Flexfone kan du sammensætte funktioner og speaks, så det passer præcis til din virksomhed. Du kan både benytte vores standard speaks eller selv indtale de speaks, som du ønsker, skal indgå i din virksomheds kaldsflow. Du kan f.eks. benytte disse funktioner for at give kunderne en bedre oplevelse, når de ringer til jeres hovednummer:
Velkomsthilsen
En velkomsthilsen er det første der møder kunderne, når de ringer til jeres hovednummer. Den giver virksomheden et personligt præg og byder kunden velkommen. Læs mere om velkomsthilsen.
Velkomsthilsen-speak
Åbningstider
Ved at indsætte et modul med åbningstider i jeres kaldsflow, dirigeres opkaldet i forskellige retninger, alt efter om der ringes inden- eller udenfor åbningstiden. Her kan I f.eks. indsætte et speak, der fortæller, at der er ringet udenfor åbningstiden, og som herefter oplyser virksomhedens åbningstider. Læs mere om mulighederne ved at benytte åbningstider.
Åbningstider-speak
Tastemenu
I tastemenuen bliver kunden præsenteret for nogle valgmuligheder, der skal guide kunden til den rette information eller kø. Denne funktion sparer både jer og kunden tid. Tastemenuen kan opsættes, som I ønsker, og I kan selv foretage ændringer i den, hvis behovet skulle opstå. Læs mere om tastemenuer.
Tastemenu-speak
Telefonkø
Telefonkøen er med til at sikre, at opkaldet besvares af de rigtige medarbejdere. I kan tilføje lige så mange forskellige køer, som der er behov for i jeres virksomhed. Telefonkøen kan kombineres med forskellige speaks, der f.eks. oplyser, hvilket nummer i køen kunden er. Speaket kan også foreslå, at kunden bliver ringet op, når det er dennes tur. Læs mere om telefonkøer.
Telefonkø-speak
Optag samtale
Du kan optage både indgående og udgående opkald, men ved at kombinere et speak og en tastemenu, kan I give kunden muligheden for at acceptere eller afslå, at opkaldet optages. Her kan du læse mere om mulighederne ved at benytte optagelse af samtaler.
Optag samtale
Landekodestyring
Med landekodestyring kan I sikre jer, at internationale kunder bliver mødt af en velkomsthilsen eller en tastemenu på deres eget sprog, og får kontakt til medarbejdere, der taler det respektive sprog. Her kan du læse mere om fordelene ved landekodestyring.
Internationalt speak
Hvordan opsættes en IVR-løsning?
Med erhvervstelefoni fra Flexfone kan I opbygge og sammensætte jeres IVR, så det passer til netop jeres virksomhed og jeres behov. I kan frit vælge og sammensætte de forskellige moduler som åbningstider, tastemenuer, køer, ring mig op og mange flere.
Når du bygger et IVR-kaldsflow med Flexfones løsning, kan du til en hver tid se en visuel repræsentation af dit kaldsflow, så du kan bevare overblikket - også under opbygningen af lange og komplekse kaldsflow.
Som kunde hos Flexfone bliver du tildelt en forhandler tæt på dig, og som er uddannet i Flexfones løsning. Denne forhandler vil hjælpe jer med at afdække jeres behov og hjælpe jer med opsætningen af Flexfone-løsningen og jeres IVR-system. Efterfølgende vil denne forhandler yde support, når I har behov for det.
Hvad koster en IVR-løsning?
Hos Flexfone sælger vi vores produkt gennem et landsdækkende forhandlernetværk, og du vil derfor blive tildelt en forhandler, der matcher din virksomheds behov og geografiske placering. Det er vores forhandlere der giver et tilbud ud fra jeres behov og antal af medarbejdere. Kontakt os derfor i dag, så vi kan finde den forhandler der passer bedst til jer.
Med en telefoniløsning fra Flexfone får du alle vores telefonifunktioner samlet i en pris, og behøver altså ingen tilkøb, for at få det fulde udbytte. Du får adgang til vores brugervenlige IVR-system med uendelige muligheder for at sammensætte et kaldsflow efter jeres behov. Derudover får du adgang til vores 4 platforme - vores online omstillingsbord Myfone, Myfone app, bordtelefon og telefoni i Microsoft Teams.
Fra alle fire platforme, har du og dine kollegaer adgang til vores telefonifunktioner, som omstilling, til-/afmelding af køer osv. Det betyder, at du altid har alle dine telefonifunktioner lige ved hånden, uanset om du arbejder på kontoret, i Microsoft Tams, er på farten eller er på hjemmekontoret.
Forskellige virksomheder har forskellige behov
Få en uforpligtende snak med os omkring jeres behov, og hvad Flexfone kan gøre for jer.