Med en telefonkø kan I vælge forskellige ringemetoder, og selv bestemme hvor længe kunder skal vente i køen.

Med en telefonkø kan I sikre, at det er de rigtige medarbejdere, som håndterer jeres kunder, så de får en god kundeoplevelse. I bestemmer selv, hvor mange telefonkøer jeres virksomhed skal have, og hvordan disse opsættes.

Telefonkøer giver jer også mulighed for, at kunder kan høre ventemusik indtil en medarbejder er ledig. I kan også indstille et Automatisk Ring mig op speak, så kunden slipper for at vente i køen og i stedet bliver ringet op, så snart én af jeres medarbejdere er ledig.

Ringemønstre

I kan vælge mellem forskellige såkaldte ringemønstre på jeres telefonkøer. Et ringemønster eller ringemetode, som det også kaldes, definerer hvem af køens tilmeldte medarbejdere, der ringes op i hvilken rækkefølge. Flexfone tilbyder følgende ringemønstre:

Alle ledige samtidig: Alle medarbejdere, der er tilmeldt køen og ikke taler i telefon ringes op samtidig.

Længst ledige: Køkald ringer hos den medarbejder, der har været ledig længst tid. Ringer hos denne medarbejder indtil kaldet tages.

Rundringning, længst ledige først: Køkald ringer hos den medarbejder, der har været ledig længst tid. Ringer videre til næstlængst ledige bagefter osv.

Rundringning, tilfældig rækkefølge: Opkaldet ringer hos en tilfældig ledig medarbejder i køen. Tages kaldet ikke, vælges en ny tilmeldt medarbejder tilfældigt.

Færrest antal opkald: Køkald ringer hos den medarbejder, der har besvaret færrest antal opkald.

Alle samtidig (inklusiv optagede): Køkald ringer samtidig hos alle tilmeldte medarbejdere uanset om de taler i telefon eller ej.

Ringerækkefølge, viderestil: Køkald ringer hos medarbejderne i prioriteret rækkefølge. Tages kaldet ikke, når det har ringet hos alle medarbejderne, viderestilles kaldet til en valgfri funktion, som fx. en anden kø, speak eller telefonsvarer.

Ringerækkefølge, fast start: Køkald ringer hos medarbejderne i prioriteret rækkefølge. Tages kaldet ikke, startes forfra i den prioriterede rækkefølge.

Køtilmelding

Med Myfone og Flexfones telefonsystem kan I nemt tilmelde jer telefonkøer gennem Myfone og Myfone-appen. I kan selve bestemme, om I vil tilmelde en bordtelefon, mobiltelefon eller softphone til hvilken som helst kø. I får også statistik på en kø, så I kan se, hvor længe en kunde har ventet i køen, og hvor mange opkald der er blevet taget. I kan også lave en omstilling til en kø, når I har et aktivt opkald.

 

I tilmelder jer køer gennem Myfone.dk eller i Myfone appen.

I kan tilmelde jer med hvilken som helst af jeres enheder.

I kan se hvem, hvor mange og hvor længe de har været i kø på køen. Hvis du som køadministrator vil have et bedre overblik, kan du læse mere om vores Wallboard.

Hvis I vil lave en omstilling under et igangværende opkald, kan I vælge at omstille til en kø i stedet for til en kollega, som måske er optaget.

Ved en overvåget omstilling til en kø kommer I til at tale med en medarbejder, der er tilmeldt køen, før I omstiller opkaldet.

Se hvordan GRAM
bruger funktionerne